VANDAAG OPEN {{VAN}} {{startHour}}u{{startMinute}} TOT {{endHour}}u{{endMinute}}
Placeholder Text
Bestellen

Veelgestelde vragen

  • Je krijgt een melding van annulatie als je een bestelling niet hebt afgerond. Ben je misschien eens teruggegaan in je menu? Dan “denkt” de website dat je een bestelling plaatste zonder te betalen. Om je in dit geval te verwittigen dat er geen bestelling aankomt stuurt onze website dit bericht van annulatie. Check het ordernummer met het nummer van je aanvaarde bestelling, alleen als deze hetzelfde zijn is er werkelijk een probleem.
    Check uw bankrekening even , is het bedrag van uw rekening gegaan? Dan hebben wij uw bestelling zeker ontvangen, maak zeker geen 2de bestelling want onze capaciteit is exact verdeeld in tijdsloten, als je dubbel besteld gaat de kans om een bestelling te plaatsen voor een andere klant verloren en is onze berekende capaciteit niet volledig benut.
  • De meeste mensen eten tussen 18u en 20u.
    In het weekend worden meer frietjes gegeten.
    Op vrijdag bakken wij 7x zoveel frietjes dan op maandag.

    Je kan op voorhand bestellen bij ons.
    Onze capaciteit is exact verdeeld in tijdsblokken.
    Reserveer dus op tijd uw afhaal- of bezorgtijdstip, zo moet je zelfs op een vrijdag niet meer wachten op uw bestelling.
    95% zijn we accuraat.
  • Tijdens het bestellen staat aangegeven of het voor afhalen of bezorging is.
    U kiest ook een bezorgtijdstip of afhaaltijdstip.
    U ontvangt een sms met uw bestelnummer en afhaal- of bezorgtijdstip.
    U ontvangt een korting om het zelf op te halen.
    Aangezien wij onze capaciteit exact benutten kunnen wij niet zomaar afhaalbestellingen thuisbezorgen.
    Uw bestelling staat klaar op het uur dat in uw ontvangen sms staat.

  • Uw ophaal- of bezorgtijdstip aanpassen is zeer delicaat aangezien we onze capaciteit exact hebben verdeeld in tijdsblokken.
    Wanneer we iets verplaatsen in ons systeem kunnen we de afgesproken tijdstippen niet nakomen met heel wat andere klanten.
    Als je tijdig uw bestelling plaatst heb je de volledige tijdsblokken ter beschikking.
    In de toekomst zullen we fors uitbreiden, zo kunnen we flexibeler omgaan met het aanpassen van de tijdstippen.
    We zullen ook meer klanten per tijdstip kunnen bedienen.
  • Wij leveren in Kortenberg en de dorpen er rond.
    Everberg
    Meerbeek
    Nossegem
    Sterrebeek
    Moorsel
    Wezembeek-Oppem
    Een stukje van Zaventem
    Erps-Kwerps
    Steenokkerzeel
    Nederokkerzeel
    Een stukje van Kampenhout
    Veltem
    Een stukje van Herent
    Leefdaal
    Bertem
    Probeer eens een bestelling te plaatsen. Onze zone is ingesteld zodat de website uw adres aanvaard of niet.
    Elke zone heeft een verschillend minimum bestel-bedrag, Met een dessert of drankje komen kleine gezinnen ook aan hun bedragen.
    Veel succes!

  • Je krijgt steeds een bevestiging via sms na een online bestelling. Ook krijg je een extra sms wanneer uw bestelling thuis geleverd wordt: hier vind je een link om jouw bestelling te volgen en tot slot ontvang je nog 1 sms als we op 5 minuten van jouw leveringsadres zijn.
    Bij weinig of geen ontvangst met je telefoon kan het zijn dat onze sms niet aankomt.

  • Als je bestelling betaald is, is deze 99,999% in orde. Heel soms komt deze bestelling toch niet door: wacht je langer dan 20 minuten, dan hebben we deze misschien niet gekregen of zitten we met een noodsituatie.
  • Alvast onze excuses, dit was zeker niet de bedoeling. We werken bij de Frietist hard aan een perfect systeem maar een fout is natuurlijk menselijk. We lossen het snel op als je ons via Facebook chat onmiddellijk en duidelijk volgende info stuurt: naam, adres, telefoonnummer en probleem. We vertrekken onmiddellijk om jullie friet-moment top te houden.
  • Plaats liever geen dubbele bestellingen, onze capaciteit is exact verdeeld in tijdsloten , voor elke dubbele bestelling is de mogelijkheid om een bestelling te plaatsen verloren gegaan voor een andere klant.
    Onze capaciteit wordt zo niet volledig benut.
    Stuur ons via Facebook chat de volgende info door: naam, telefoonnummer en ordernummers, dan annuleren wij 1 bestelling. Zo komt het bedrag automatisch terug op jouw rekening.

  • We hebben onze menu zo ingesteld zodat je iets kan aanpassen waar mogelijk.
    Je kan burgers zelf samenstellen zodat we zo weinig mogelijk moeten lezen van de chefnotes.
    Alleen zo kunnen we op het hoogste tempo werken en geen vertragingen oplopen.

  • Om je snel en correct te bedienen is het best je bestelling volledig te maken alvorens te bestellen. Toch kan je proberen via Facebook chat iets toe te voegen. Later kan je dan een extra bestelling plaatsen om dit te betalen.
  • Wacht je langer dan 20 minuten dan het gevraagde tijdstip?
    Is het bedrag van jouw rekening gegaan?
    Heb je een bevestiging sms gekregen?
    Zo ja..
    Dan komt het toch in orde.
    Is het vrijdag tussen 18u en 20u? Dan kunnen we uitzonderlijk een beetje vertraging oplopen.
    Stuur ons via Facebook chat en dan kijken we het even na, voor het geval dat er misschien toch iets mis is gegaan. 

  • Je kan ons tijdens de service telefonisch niet bereiken  , alleen via de chat van onze facebook groep.
    Tijdens de complexe service zijn wij allemaal gefocust en op topsnelheid aan het werken, omdat we onmogelijk kunnen bellen hebben we elke mogelijke vraag hier uitgewerkt op onze website.
    Dringende zaken zullen we wel onmiddellijk oplossen.

  • Soms moet je gewoon eens refreshen , technologie heeft soms een nieuw commando nodig.
    Het kan ook zijn dat onze capaciteitslimiet bereikt is, dan kan je nog steeds ter plaatse een bestelling komen plaatsen op onze kiosk. 
  • Soms moet je eens refreshen, technologie heeft soms een nieuw commando nodig.
    Probeer eens met een pc ipv smartphone of applicatie.
    Wij kunnen tijdens de service geen oplossingen bieden.
    Stuur ons via info@defrietist.be uw telefoonnummer en we laten dit onderzoeken na de service.


  • Jouw online bestelling is 95% klaar op het gevraagde tijdstip, bij piekmomenten kan er 15 min vertraging zijn.
  • Voorlopig niet maar we gaan verhuizen binnenkort. Daar gaan we een vegan afdeling kunnen installeren, onder andere door een extra friteuse te gebruiken voor de veggie en vegan liefhebbers.


  • Voorlopig niet omdat we geen zitplaatsen meer hebben.

  • Voorlopig niet, onze zaal is omgetoverd naar een zelf-order kiosk.

  • Je mag buiten aan onze frituur wachten. We zijn stipt klaar op je gevraagde tijdstip, wees op tijd.

  • Je kan zelf een bestelling plaatsen aan de overkant van de frituur op een tablet. Dit is enkel met Bancontact mogelijk. Je keuzemenu staat aan de linkerkant van het scherm. Maak je keuze, geef zeker je naam op en ga verder met betalen. Is de betaling gelukt ? Dan roepen wij jouw naam aan de frituur wanneer de bestelling klaar is. Hiervoor moet je gemiddeld 5 minuten wachten, bij drukke momenten maximum 15 minuten.
  • Elke dag van 17u-21u, vrijdag tot 22u.

  • Ja, stuur ons 14 dagen op voorhand via info@defrietist.be jouw aanvraag. Wij hebben ervaring met middelgrote feestjes van +/-30 personen, tijdens of buiten de normale openingsuren.

  • Sinds de Corona crisis kan je bij ons niet meer cash betalen, zo werken we veiliger en hygiënischer.
  • We gebruiken een combinatie van rundsvet en plantaardige olie.
    Rundsvet voor de typische Belgische frietjes, plantaardige olie om het smeltpunt van het vet lager te krijgen dan je eigen lichaamstemperatuur (zodat de frietjes niet op je maag liggen en ze makkelijker verteren).


Toch nog een andere vraag?

Contacteer ons!

Thuislevering? Ook hier gaan we voluit voor ecologisch!

Ons verhaal